Michazondag

15okt2023

Van 10:00

bij De Koningshof, de Blekerij 33, Leusden

Zondag 15 oktober Michazondag. Groene kerkdienst  in de Koningshof.  De Blekerij 33. Aanvang 10.00 uur.

Over de hele wereld organiseren duizenden kerken deze Michazondagen. Het thema dit jaar is klimaatrechtvaardigheid = naastenliefde. Klimaatrechtvaardigheid betekent: een goed leven op een gezonde aarde voor iedereen. Ongeacht je inkomen, je woonplaats, religie, gender, etniciteit en/of beperking..

Om het klimaatprobleem op te lossen moeten we naar de oorzaak kijken: de ongelijke verdeling van geld en macht in de wereld. Rijke mensen veroorzaken de meeste schade, terwijl arme mensen de gevolgen voelen. Als we de klimaatcrisis willen stoppen moeten we deze cirkel doorbreken.